Video-Lelaki Ini Curi Wang Dari Mesin ATM Dengan Mudah


Menerusi video berdurasi 1.10 saat ini memaparkan seorang lelaki berbaju lengan panjang bersama seorang lagi kawannya yang dipercayai menjadi 'mata-mata' bagi melihat keadaaa sekeliling sementara kawanya itu mengodam mesin ATM.

Kejadian ini tidak pasti berlaku dimana ada kemungkinana berlaku di India.Lihat lah bagai mana mereka berdua merancang untuk mencuri wang didalam mesin ATM ini secara teratur dan seolah-olah seperti sudah biasa melakukan perkara tersebut tanpa sebarang kesilapan.

Walau bagaimanapun,aksi mereka ini berjaya dirakam oleh kamera litar tertutup CCTV yang berada berdekataaan dengan mesin ATM tersebut.

Pada mulanya lelaki ini kelihatan seperti memasukan sekeping kad pada mesin tersebut caranya sama seperti kita mahu memasukkan kad bank seperti biasa.


Dan kemudian lelaki ini telah memasukkan beberapa kod nombor yang tidak dapat dikenal pasti pada mesin tersebut.Ada kemungkinan lelaki ini pernah berkerja sebagai seorang penyelengara mesin ATM.

Selepas memasukan beberapa digit number,lelaki ini telah mengeluarkan kunci dari poket bajunya bagi membuka mesin ATM ini dan bertindak menyentuh wayar yang terdapat didalam mesin tersebut.

Beberpa saat kemudianya dia menutup semula mesin ATM tersebut dan akhirnya dia berjaya mengambil sejumlah wang yang tidak dapat dianggarkan anggarannya.Namun,sayang duit tersebut salah hasil mencuri.Bayangkan sekiranya lelaki ini memberikan wang tersebut untuk pembelanjaan keluarganya sudah pasti hasil haram itu akan menjadi darah daging di dalam tubuh badannya.


Diingatkan jika anda mahu mengeluarkan wang dari mesin ATM anda perlu berhati-hati seeloknya bawalah teman bersama.Selain itu,perhatikan juga keadaaan sekeliling kita kerana kebisaannya banyak kes ragut terjadi dihadapan bank.Mohon semua berhati-hati dan peka dengan keadaan sekeliling ya.Jadikan peristiwa ini sebagai satu pengajaran kepada kita semua.Editor-Sofia