Berita Informasi Terkini

Only for Admin

Ads

Dikuasakan oleh Blogger.

Cari Blog Ini

Arkib Blog

Full-Width Version (true/false)

I Am The Author

Featured

Ads

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Subscribe Newsletter

Follow by Email

Footer Pages

/fa-fire/ YEAR POPULAR$type=one

Ahad, 6 Mei 2018

Bayi Ini Terpaksa Menderita Seumur Hidup ,Akibat Keretakan Di Tengkorak


AMERIKA -Seorang bayi perempuan sedang berjuang untuk hidupnya selepas bola sepak mengenai kepala bayi malang ini.Lebih menyedikan doktor mengesahkan tulang tengkoraknya retak dan terpaks dibedah segera. 

Disebabkan itu,McKenna Hovenga telah dikejarkan ke hospital di Iowa, AS, pada hari Rabu selepas terkena bola ketika ibunya memegangnya di perlawanan bola sepak suaminya.

Gambar-gambar yang menyayat hati menunjukkan bayi perempuan ini tujuh minggu dalam rawatan intensif di mana doktor telah bekerja keras untuk memerangi sawan yang di alami oleh bayi ini selepas dua kali pendarahan di otak.

Ibu bapanya, Kassy dan Lee, sangat sabar menunggu untuk memulihkan keadaan anak perempuannya walaupun perlu menunggu lama.


Dua hari selepas kemalangan tragis itu, Lee memuat naik dua keping gambar anak perempuannya tersenyum dengan tajuk yang menyayat hati:

'Ini adalah kali terakhir saya melihat senyumannya, mendengar ketawanya, dan terpaksa memegangnya.


'Saya sangat bersyukur atas doa dan sokongan kalian semua dari Iowa dan Amerika.

'Kami mendengar tentang berita ini setiap hari dan tidak putus-putus orang yang mendoakan anak kami agar kembali pulih seperti sedia kala.


'Saya sangat tersentuh apabila orang yang tidak mengenali saya dan keluarga turut mendoakan kesihatan agar McKenna sembuh.'

Kos perubatan anaknya hampir mencecah £ 14,700 ($ 20,000) dan satu kumpulan di Facebook telah ditubuhakan bagi mendapatkan derma untuk menyembuhkan McKenna.


Imbasan menunjukkan bola telah terkena di bahagian kepala McKenna, bayi menggunakan tiub untuk bernafas dan untuk di berikan makan.

Siaran Facebook terdahulu, dari seorang pemilik akaun , menekankan Kassy berada di "lokasi selamat" semasa  kemalangan tragis itu berlaku.
Dia menjelaskan: "Bola datang di atas pagar  lalu  terkena  McKenna terlebih dahulu atau terkena Kassy terlebih dahulu.


"Kami benar-benar tidak pasti kerana ia berlaku begitu pantas dan Kassy melihat ke bawah kerana sedanag menyusukan McKenna pada ketika itu. Tiada seorang pun perasan bahawa bola itu datang dari arah pagar lalu terkena kepala bayi perempuan ini.

"McKenna tidak menagis pada mulanya sehingga beberapa saat selepas itu, mereka tidak menyedari bahawa dia juga terkena, sehingga benjolan besar terbentuk di kepalanya.Editor-Sofia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan